Rețeta îngrășatului nu v-o zic, că e simplă: mănânci în timpul sarcinii de 12 ori pe zi și pac, te trezești într-o zi cu aproape 20 de kg în plus. Rețeta slăbitului nu e chiar atât de simplă și necesită un pic de efort și ambiție, mai ales dacă nu faci sport și vrei să slăbești doar din alimentație.

Vreau să vă spun de la început că eu și sportul suntem ca doi magneți cu același pol. Știu cât de sănătos e sportul și nu vreau să mă înțelegeți greșit, îi apreciez pe oamenii care fac sport, însă mie nu mi-a plăcut niciodată. În liceu chiar am avut fobie de sport, mai ales din cauza unui profesor, care obișnuia mereu să le ironizeze pe fete. La orele de sport aveam întotdeauna un sentiment de umilință și anxietate. Cred că am fost singurul elev din liceu care nu a dat BAC-ul din sport, am preferat să învăț Economia. După terminarea liceului, am fost foarte fericită că nu mai trebuie să dau niciodată probe de viteză și de rezistență, însă fericirea mea a fost de scurtă durată, pentru că, studentă fiind în Anul I am constatat cu uimire că am în orar sport. SPORT. Da, dragilor, la UBB Cluj, la Facultatea de Matematică se face sport. Doi ani. Adică patru semestre. Patru semestre care parcă nu se mai terminau. Eu aș propune ca și studenții de la Facultatea de Educație Fizică și Sport să facă Matematică patru semestre. Ia să vă văd eu cum faceți voi niște integrale triple și spații vectoriale!

Dar să revenim la slăbit. Am încercat să mănânc la ore fixe și să nu mai mănânc nimic între mese. Am renunțat de tot la cartofi, paste, pâine albă, orez, cereale, prăjeli și grăsimi și am redus cantitatea de ulei, sare și zahăr. De asemenea, am renunțat și la unele fructe cum ar fi bananele și avocado, pentru că sunt bogate în calorii.

Și atunci ce ai voie să mănânci? Eu mâncam dimineața o felie de pâine integrală cu brânză de vaci degresată, sau cu dulceață, sau cu șuncă de pui. E bine să iei micul dejun în prima oră după trezire. Apoi la ora 11 mâncam niște fructe. La ora 13:30-14 luam prânzul: piept de pui cu salată sau legume fierte (fără cartofi). Uneori înlocuiam puiul cu pește sau curcan. Legumele fierte mai pot fi înlocuite și cu quinoa (se gătește la fel ca și orezul). Pe la ora 16 mâncam un iaurt degresat, iar la ora 18 cina. De obicei, la cină îmi făceam o salată de ton sau două ouă fierte sau supă, dar cu ouăle e bine să nu prea exagerezi.

Unele fructe și legume, prin conținutul ridicat de fibre vegetale și potasiu, ajută la reglarea tranzitului și la eliminarea surplusului de lichide prin creșterea diurezei, așa că e bine să mănânci cât mai multe roșii, varză, castraveți, kiwi și ananas. Da, ananasul ajută la slăbit și poți să mănânci chiar și la prânz cu piept de pui. Am băut foarte multă apă și nu mai mâncam nimic după ora 18:30. Sunt sigură că meniul ar fi putut fi mai diversificat, însă eu nu aveam timp să gătesc, pentru că aveam un bebeluș care mă solicita tot timpul și de cele mai multe ori mâncam ce rămânea de la bebe. Dieta aceasta a funcționat în cazul meu, dar eu nu sunt medic nutriționist, așa că nu știu dacă funcționează pentru toată lumea. Eu am reușit să slăbesc 15 kg în aproximativ patru luni. Primele două săptămâni mi s-au părut foarte grele, mai ales că eu înainte mâncam foarte haotic și nu mi-a fost chiar ușor să încep să mănânc la ore fixe. Dar, așa cum am spus și la începutul articolului, e important să fii ambițios. Și nu uita să faci cât mai multă mișcare 🙂

Foto credit: Pixabay

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.